• افتتاح نمایشگاه ملی پژوهش با عرضه بیش از ۲هزار محصول جدید فن آوری در کشور

  • ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
بیست و چهارمین نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار دیروز همزمان با هفته ملی پژوهش با حضور معاون فن‌آوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری در مصلای امام خمینی تهران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور مدیران پارک‌های علم و فناوری و محققان و پژوهشگران از سراسر کشور برگزار شد با اشاره به این که پارک‌های علم و فناوری موتور توسعه کشور هستند،گفت: رشد کاربردی مقالات و پژوهش‌ها در کشور نسبت به گذشته بسیار چشمگیر شده است.

وی افزود: در گذشته محققان بر اساس بودجه های دولتی تعداد فراوانی مقاله تهیه می کردند اما اکنون با متقاضی محور شدن تحقیقات و با حضور موثر پارک های فناوری نیازهای بخش صنایع و شرکتهای خصوصی تأمین می‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری اجرای بند ۱۱ و ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان را بسیار با اهمیت دانست و گفت: بر اساس این دو بند قانونی امیدواریم سالانه حداقل ٢ هزار میلیارد تومان از محل اعتبار مالیاتی صنایع و شرکت‌ها در دانشگاه‌ها صرف هزینه‌های پژوهش و فناوری شود.

  دکتر زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: امسال ۲هزار و ۲۰۲محصول جدید توسط پژوهشگران و فناوران کشورمان در این نمایشگاه با سطح فن آوری میان درجه دو و سه با عبور از سطح آزمایش و پژوهش به بخش فناوری و اقتصادی عرضه شده است.

وی افزود :هم اکنون در کشور بالغ بر ۹۳۰دانشمند۱درصد جهانی،۲هزار و  ۲۴۰دانشمند ۲درصدجهانی و ۴۰۰ دانشمند۱درصدعلوم انسانی جهان اسلام در خانواده بزرگ جامعه دانشگاهی و علمی و پژوهشی کشور مشغول فعالیت هستند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی خودباوری علمی و گستردگی نیروهای متخصص است که اکنون برای ایران بزرگ افتخار آفرینی می کنند.

زلفی گل افزود:بیش از ۳۵درصدتولیدات علمی ایران با مشارکت دانشمندان عرصه بین‌المللی انجام می‌شود که نشان دهنده اعتماد علمی دانشمندان جهان به متخصصان علمی و پژوهشی و دانشمندان ایرانی است.

دکتر سید احمدفاضل زاده رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) هم در این نمایشگاه با اشاره به رصد جایگاه فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران از صعود ۵۱ پله‌ای ایران در یک دهه اخیر خبر داد و افزود: همزمان با رصد علم در سطح ملی و جهانی، رصد جایگاه فناوری و نوآوری نیز بسیار حائز اهمیت است. کشورها با توجه به مشکلات و اولویت‌های پژوهشی و فناوری خود در سطح محلی، ملی و بین‌المللی باید زمینه‌های تحقیق و فناوری‌های کاربردی مورد نیاز را مورد توجه قرار دهند.

گفتنی است، در این دوره از نمایشگاه که با شعار «پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم» برگزار می‌شود، 9300 متر مربع فضا در اختیار بخش‌های مختلف اکوسیستم فناوری و نوآوری شامل پارک‌های علم و فناوری، بخش خصوصی، مؤسسات و پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است، پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حضور 8 شرکت دانش‌بنیان و فناور از ساعت 9 تا 19 در سالن شماره ۲، غرفه ۲۳ مصلای بزرگ امام خمینی پذیرای بازدیدکنندگان است.

تعداد بازدید : ۲۶۱      تاریخ: 1402/09/20

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت